reklama

Dajte si pozor kto sa dopytuje na vaše peniaze.

K tomu, aby ste sa dostali do problémov stačí tak málo - len trocha slušnosti, zvyk dovoliť iným prezentovať svoje názory, postoje alebo ponuky a možná aj trochu pohodlnosti a viery, že ľudia vám nechcú zle, a že zo všetkými sa dá rozumne dohodnúť. Cieľom tohto článku nie je odhovoriť od všetkých týchto veľmi chvályhodných prístupov k životu, ani ja od nich neustúpim a to ani po skúsenosti uvedenej nižšie, ale skôr vyprovokovať zamyslenie nad podobnými situacemi a možno zvýšiť ostražitosť aj pri zachovaní slušnosti, čestnosti a rešpektu k druhým. Následujuce riadky su o tom ako sa som skôro stal prípadom pre exekútora. resp. neviem či sa mi to podarí odvrátit pričom sa dannej službe upenlivo bránil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

K tomu, aby ste sa dostali do problémov stačí tak málo - len trocha slušnosti, zvyk dovoliť iným prezentovať svoje názory, postoje alebo ponuky a možná aj trochu pohodlnosti a viery, že ľudia vám nechcú zle, a že zo všetkými sa dá rozumne dohodnúť. Cieľom tohto článku nie je odhovoriť od všetkých týchto veľmi chvályhodných prístupu k životu, ani ja od nich neustúpim a to ani po skúsenosti uvedenej nižšie, ale skôr vyprovokovať zamyslenie nad podobnými situacemi a možno zvýšiť ostražitosť aj pri zachovaní slušnosti, čestnosti a rešpektu k druhým.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Asi v polovine apríla nám začali volať z 123dopyt.sk. No keďže moje manželka po 10 rokov materskej sa začala venovať podnikaniu s esenciálnymi olejmi, každá pomoc toto podnikanie rozšíriť je vítaná no alebo aspoň stojí za zváženie. Keďže manželka miluje práci s esenciálnymi olejmi a na tie podnikateľské veci sa úplne necíti tak ich odkázala na mňa. A tak tento operátor volal medzi nami, aby nám vysvetlil o čo by išlo, čo by nám to mohlo priniesť. Keďže stále mali pocit, že predávame počítače a nie esenciálne oleje tak istotne dochádzalo k nedorozumeniu. Moji obavou bolo tiež, že esenciálne oleje sa nedajú predávať ani viac-menej kupovať cez dopyty a tak som váhal. Aj keď sme povedali, že sa ozveme, keď sa rozhodneme tak tieto telefonáty pokračovali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nakoniec som išiel na ich stránku, aby som pozrel či vôbec majú dopyty na esenciálne oleje. Aj keď som bol veľmi kreatívny a použil som éterické oleje, silice alebo masážne oleje tak som nenašiel jediný dopyt na tieto oleje. Našiel som asi 5 dopytov za celú ich históriu, kedy nejaké esenciálne oleje by boli súčasťou dopytov. Ale keďže to bolo spolu s masážnymi lehátkami a iným zariadením maserov a zdravotných zariadení ani jeden z týchto dopytov by sme aj tak nevedeli zrealizovať.

No keďže esenciálne oleje sú skôr alternatíva k riešeniu rozličných zdravotných problémov vid.www.esencialneoleje.sk, nemyslím si, že by niekto vedel zadať dopyt, ktorý by bol pre nás relevantný. (Ja by som na dopytovaciu stránku nedal dopyt - mám alergiu ponúknete mi riešenie..., aj keď pripúšťam, že možná nejaký masér, ktorý by mohol mať dopyt na esenciálny olej)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A keďže sme si nevedeli predstaviť ako by sme využili týchto služieb ja som pri jednom s týchto telefonátov jasne povedal, že nemáme záujem no dokonca som sa vyjadril, že nemám záujem obdžiavať tieto telefonáty takto často.

Na to táto operátorka zavolala mojej manželke asi 5 minút neskoršie a nejakých spôsobom získala súhlas. Moje manželka práve sa ponáhľala a cestovala s kamarátkou preč a tak v tom strese asi nejak prejavila súhlas, aj keď určite nemohla poskytnúť potrebné údaje pre telefonickú registráciu podľa 123dopyt obchodných podmienok. Takže si všetky informácie našli niekde na internete zrejme na našej stránke www.esecialneoleje.sk alebo nejakom katalógovom registri, pripadne živnostenskom registri. My sme je rozhodne vedome neposkytli. Ani tieto údaje neboli potvrdené počas tohto "registračného rozhovoru"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na to sme 24 apríla obdržali email o aktivácii objednávky a faktúrou. Prišlo to na manželkin súkromný email. Pravda asi sme zlyhali na nej rýchlo reagovať a objednávku stornovať. No neskoršie pri čítaní obchodných podmienok som zistil, že aj keď by som sa o to pokúsil tak by som zaplatil pokutu 50%. Nie som si istý či primeraná pokuta, za aktiváciu len na základe telefonického súhlasu, bez podpísania zmluvy, alebo aspoň elektronické registrácie a za objem prác zahrňujúci jeden neúplný katalógový záznam a nastavenia filtrov pre automatické zasielanie dopytov.

14. mája manželka dostala na súkromný email info o tom, že služba bola blokovaná. No keďže to bolo objednané ako to bolo tak sme sa potešili resp. vyjadrili ok s touto skutočností, lebo aj tak sme nevideli zmysel v tejto službe. Na to sa rozbehla serie emailov kedy nám bolo vysvetlené, že sme si to objednali a že je to záväzné a že sa to nedá stornovať, lebo sme sa toho počas toho súhlasu vzdali. A že nám vyšli v ústrety, že nám aktovali službu len na 3 mesiace a nie na rok. Pozn. už zabudli povedať, že za dvojnásobnú cenu. A že musíme zaplatiť. Na pripomienku ohľadne toho, že tu službu nevieme využiť a ani tie dva dopyty čo sme našli v spamoch neboli vôbec relevantné vôbec nereagovali a ani nedávali priestor na žiadnu rozumnú dohodu, len k svojmu naléhani pridali výhružky o tom, že pohľadávku podstupia vymahačom dlhov.

A tak sa z nás asi stane prípad pre exekútora. Dúfajme, že nie ešte sa radím s právnikom z poisťovne právnej ochrany, aby sme vedeli ako postupovať, lebo ja som všetky rozumné argumenty vyčerpal. Úprimne povedané, ak by som nemal toto poistenie tak, už by som to išel zaplatiť lebo akékoľvek rady s právnikom a nebo iné právne úkony by stáli viacej než celá tato vec a že by to bolo niečo do čoho by chcela priemerná rodina s 5 deťmi alebo malá podnikateľka isť.

Aké je to ponaučenie. Ubrániť sa tomu, aby vám firmy s podobnými nátlakovými praktikami (ak by niekto chcel napadnúť nátlakové praktiky - veľké množstvo telefonátov počas krátkeho času, nerešpektovanie želania sa ozvať až sa rozhodneme je pre mňa nátlak) asi nedá. Keď už niekto zavolá, neposkytovať e-mail na zaslanie informácií, ani nedávať súhlas na použitie emailu, ktorý našli na internete - môže sa to stáť súčasťu informácií pre registráciu a to aj bez nejakého zosumarizovania, overenia týchto informácii počas samotného aktu registrácie, alebo objednania služby. Tieto firmy si potrebné info nazhromaždia počas opakovaných rozhovorov, kedy im to vo svojej naivite, dobrosrdečnosti odovzdáme postupne.

Ak už nejaký email snažicí sa potvrdiť akúkoľvek službu resp. oznámiť jej aktivácii nepovažovať ho len za spam, a aspoň treba preveriť prečo to prišlo a či sme to skutočne chceli. Pri manipulácii s týmto emailom dávajte pozor na trojské kone pripadne odpovedi, ktoré by len ukázali, že ta emailová adresa je aktívna. Zdá sa, že aktivita sa opláca a lenivosť / neaktivita vypomstí.

Je tiež na zváženie, či nie je treba byť ostražitejší pri zvažovaní, akýchkoľvek ponúk, lebo asi je pravidlo, že "najdrahšie sú tie veci, ktoré su buď zadarmo, alebo veľmi výhodne" pravdivé.

Na záver by som chcel povedať, že nezavrhujem podnikanie 123dopyt, môže byť vo veľa ohľadov užitočné a nápomocné veľa luďom a firmám, no ich predajné praktiky, po tejto skúsenosti považujem za nátlakové a neférové. Navyše som nezískal dojem, že by ich až tak veľmi zaujímalo nájdenie relevantné služby pre ich zákazníka, než nanútiť štandardizovanú službu, ktorá nemusí všetkým vyhovovať. No aj pozorné prečítanie obchodných podmienok stojí za zváženie, lebo nemám pocit, že práva povinnosti obidvoch strán so adekvátne riešené resp. rovnako výhodné.

Petr Valníček

Petr Valníček

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vo svojom živote zastavam veľmi veľa úloh. Úlohu manžela, otca, manažera, biskupa, priatela atd. Na týchto stránkách budem však vystupovať ako človek s praktickou skusensťou zo všetkých týchto úloh, ale aj ako občan inej krajiny a člen náboženskej menšiny. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu